Kristiina

Kuva: Sanni Saarinen
Hei minä olen Kristiina.
Olen Suomalainen. Syntynyt Suomen Turus, ja missäpä muualla kuin Heirekenil. Täällä olen kasvanut, käynyt kouluni, sekä tehnyt työni. Nyt olen työkyvyttömyysleäkkeellä.
Olen ikäni tottunut töitä tekemään, ja kun polveni poksahti, niin sitten oli minulle mieluisa työ tehty. Tein keikkatöitä Sosiaalikeskuksen vanhainkodeissa. Työ oli raskasta, ja nivelet eivät näköjään tykänneet siitä. Oikea polvi meni, ja siihen jouduttiin laittamaan proteesi.
Sitten alettiin keksiä mitäs kevyttä työtä voisin tehdä. Minun merkonomipaperini päivitettiin uudelleen, ja niinpä pääsin Majanummeen infopisteeseen. Työ oli mukavaa, ja kevyttä.
Olen siis koulutautunut merkonomiksi, ja muutaman vuoden päästä kävin lastenhoitajan koulutuksen. Siinä jossain välissä ajoin myöskin tietokone-A-kortin. Mutta siitäkin on jo aikaa, enkä aina tunnu pärjäävän koneen kanssa.
Vanhusten kanssa työskentely oli mielekästä, ja todella pidin siitä työstä. Ei se infopisteen hoitajan paikkakaan hullumpi ollut, mutta ei vastannut juuri sitä mitä olisin halunnut. Elikkä hoitotyötä.
Sitten sairastuin vakavasti, ja työn teot olivat sillä siisti.
Nyt olen asunut täällä Varissuolla tuommoiset yli 30:ntä vuotta. Tällä hetkellä asun nuorimman lapseni kanssa yhdessä. Meidän perheeseen kuuluu myöskin 4:jä kissaa, jotka ovat aivan ihania persoonia. Jokainen on tietty omanlaisensa. Olemme lapsen kanssa siis kissaihmisiä.
Kyllä minä toki koiristakin pidän, ne ovat joskus niin suloisia, tahi kauniita. Mutta pidän niistä tasan tarkkaan siihen asti, kun ne ovat jonkun muun, eivät minun.
Kovasti sitten mietin työkyvyttömyys eläkkeelle siirtyessäni, jotta mitäs nyt. En oikein osannut olla vaan.
Ja kuinkas ollakkaan löysin aivan ihanan paikan Varissuolta, meinaan Yhdessä-Yhdistyksen. Olen nyt käynyt siellä n.6:si vuotta. Käyn joka päivä erilaisissa ryhmissä. Istun ensimmäistä kautta hallituksessa. Olen mukana myöskin Yhdistyksen radio-ohjelmien teossa aina silloin tällöin. Ja nyt sitten aloitin tämän ns. bloggauksen. Jotenka kaikenlaista hommaa joka päiväksi täällä piisaa, enkä tunne itseäni enää ihan tarpeettomaksi.
Yhdistyksessä on vallan ihanat työntekijät. Olen myöskin saanut paljon lisää ystäviä täältä. Niin Suomalaisista, kuin maahanmuuttajistakin. Teemme kaikenlaista täällä. Käymme lämpimällä säällä mm. picnik retkillä lähiympäristöön. Varissuolla on paljon paikkoja johonka voi tehdä retkiä.
Olemme tehneet myöskin pidempiäkin retkiä, ja aina meillä on ollut hyvä fiilis joka retkellä. Pelaamme niissä mm. erilaisia ulkopelejä, sekä grillaamme makkaraa, tahi sitten meillä on eväät, ja kaffeeta, sekä teetä mukana.
Näin tässä alkuun minusta jotakin. Jatkossa sitten jotain muuta, mutta pääsin näin ainakin alkuun, ja sekin on jo jotakin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti