![]() |
| Kuva: Sanni Saarinen |
Hei minä olen Kristiina.
Olen Suomalainen. Syntynyt Suomen
Turus, ja missäpä muualla kuin Heirekenil. Täällä olen kasvanut,
käynyt kouluni, sekä tehnyt työni. Nyt olen
työkyvyttömyysleäkkeellä.
Olen ikäni tottunut töitä tekemään,
ja kun polveni poksahti, niin sitten oli minulle mieluisa työ tehty.
Tein keikkatöitä Sosiaalikeskuksen vanhainkodeissa. Työ oli
raskasta, ja nivelet eivät näköjään tykänneet siitä. Oikea
polvi meni, ja siihen jouduttiin laittamaan proteesi.
Sitten alettiin keksiä mitäs kevyttä
työtä voisin tehdä. Minun merkonomipaperini päivitettiin
uudelleen, ja niinpä pääsin Majanummeen infopisteeseen. Työ oli
mukavaa, ja kevyttä.
Olen siis koulutautunut merkonomiksi,
ja muutaman vuoden päästä kävin lastenhoitajan koulutuksen. Siinä
jossain välissä ajoin myöskin tietokone-A-kortin. Mutta siitäkin
on jo aikaa, enkä aina tunnu pärjäävän koneen kanssa.
Vanhusten kanssa työskentely oli
mielekästä, ja todella pidin siitä työstä. Ei se infopisteen
hoitajan paikkakaan hullumpi ollut, mutta ei vastannut juuri sitä
mitä olisin halunnut. Elikkä hoitotyötä.
Sitten sairastuin vakavasti, ja työn
teot olivat sillä siisti.
Nyt olen asunut täällä Varissuolla
tuommoiset yli 30:ntä vuotta. Tällä hetkellä asun nuorimman
lapseni kanssa yhdessä. Meidän perheeseen kuuluu myöskin 4:jä
kissaa, jotka ovat aivan ihania persoonia. Jokainen on tietty
omanlaisensa. Olemme lapsen kanssa siis kissaihmisiä.
Kyllä minä toki koiristakin pidän,
ne ovat joskus niin suloisia, tahi kauniita. Mutta pidän niistä
tasan tarkkaan siihen asti, kun ne ovat jonkun muun, eivät minun.
Kovasti sitten mietin työkyvyttömyys
eläkkeelle siirtyessäni, jotta mitäs nyt. En oikein osannut olla
vaan.
Ja kuinkas ollakkaan löysin aivan
ihanan paikan Varissuolta, meinaan Yhdessä-Yhdistyksen. Olen nyt
käynyt siellä n.6:si vuotta. Käyn joka päivä erilaisissa
ryhmissä. Istun ensimmäistä kautta hallituksessa. Olen mukana
myöskin Yhdistyksen radio-ohjelmien teossa aina silloin tällöin.
Ja nyt sitten aloitin tämän ns. bloggauksen. Jotenka kaikenlaista
hommaa joka päiväksi täällä piisaa, enkä tunne itseäni enää
ihan tarpeettomaksi.
Yhdistyksessä on vallan ihanat
työntekijät. Olen myöskin saanut paljon lisää ystäviä täältä.
Niin Suomalaisista, kuin maahanmuuttajistakin. Teemme kaikenlaista
täällä. Käymme lämpimällä säällä mm. picnik retkillä
lähiympäristöön. Varissuolla on paljon paikkoja johonka voi tehdä
retkiä.
Olemme tehneet myöskin pidempiäkin
retkiä, ja aina meillä on ollut hyvä fiilis joka retkellä.
Pelaamme niissä mm. erilaisia ulkopelejä, sekä grillaamme
makkaraa, tahi sitten meillä on eväät, ja kaffeeta, sekä teetä
mukana.
Näin tässä alkuun minusta jotakin.
Jatkossa sitten jotain muuta, mutta pääsin näin ainakin alkuun, ja
sekin on jo jotakin.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti