Jaaha jatketaan mun sairaalareisusta.
Sieltä päivystyksestä ne sitten siirsi mut iltayöstä
kaupunginsairaalaan. Kaikki turkulaiset kuulemma siirretään sinne,
jossei ole ihan välitöntä hengen vaaraa.
Sain sieltä nälkääni pari ihanaa voileipää, jugurttia ja mehua. Sen
jälkeen olikin sitten hyvä aloittaa nukkuminen, sillä olin jo todella
väsynyt. Jossakin vaiheessa kuitenkin tuotiin mulle epämääräinen määrä
lääkkeitä. Kattelin, jotta omia lääkkeitä olivat, mutta ei siinä kaikki
olleet. Enempää en sinä yönä saanut, ja olin tosi vihainen, että mitäs
edes nämäkään sitten toitte, ja keskellä yötä. Ei näitä lääkkeitä oteta
yöllä, vaan aamulla ja illalla. Saanu siihenkään mitään vastausta.
Aamusella sitten tultiin jo 6:n aikaan mittaamaan veren paastosokeri. Ei
mennyt kauaa aikaa kun labran täti hyökkäsi ovesta sisään, ja otettiin
monta putkea verta. Sitten ajattelin, jotta nyt vähän aikaa kyllä nukun.
No se siitä, tultiin mittaamaan lämpö, joka edelleen oli sen 39:sän
astetta. Sitten tuotiin kuumetta alentavaa lääkettä. Minä kysyin, jotta
eikös noille muille kolmelle tehdä mitään? Saivat rauhassa nukkua, ja
mua heräteltiin vähän väliä, jos jonkinlaisen syyn takia.
Lääkärikin kiersi. Meillä oli aivan ihana osastolääkäri. Vahvaa
antibioottia sun muuta määräsi. Mää silloin vielä jaksanu oikeen
kuunnella mitä tuo selitti. Mietin vaan jotta koskahan täällä saapi
nukkua. Siinä välissä oli jo aamupalakin syöty, ja sehän väsytti mua
entistä enemmän, kun vatsa oli täysi, söin meinaan kaiken.
Kaikenlaisia kokeita ja kuvauksia tehtiin. Oli se eri riepottamista.
Pari viikkoa siellä meni. Ja voi sitä onnen päivää kun sain vihdoin ja
viimein luvan lähtiä kotiin. Poika tuli iltapäivällä hakemaan mua, kun
mulla ei edes keppejä kävelyn apuna. Lähdettiin tavallisella taksilla,
ja voi miten ihanaa nähdä mitenkä Varissuo läheni ja läheni. Kunnes
lopulta Varissuolla, ja ikiomassa kotosessa. Pari päivää ennen
juhannusta pääsin. Sen kummemmin ei juhannusta juhlittu, niin oli se
ihanaa katsoa taas Varissuon tuttuja kotosia maisemia.
Siitä sitten alkoi pitkä toipuminen. Pikkuhiljaa olen kuntounut.
Kävellyt olen Itäriin kaupalle ja takaisin, ja kaikki on mennyt ihan
hyvin. Kotisairaanhoito kävi aluksi joka päivä katsomassa mun vointia,
tulivat kotiuttamis päivän illallakin. Kaikki hyvin, ja olivat iloisia
siitä, että olin kotiutunut, heikossa kunnossa mutta kumminkin.
keskiviikko 14. elokuuta 2019
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Tunnisteet
- #anna (2)
- #capoeira (1)
- #carmen (4)
- #duha (3)
- #emansipaatio (1)
- #espanja (2)
- #harrastus (1)
- #hyvinvointivaltio (1)
- #ilpoinen (1)
- #karama (1)
- #kristiina (2)
- #laitakaupunginvalot (1)
- #maailmanlaidalla (1)
- #maailmavarissuolla (17)
- #olli (1)
- #paluumuutto (2)
- #pappi (2)
- #seoikeavakke (2)
- #sosionomi (3)
- #sylvi (5)
- #syyria (1)
- #tiia (5)
- #turku (12)
- #työ (2)
- #varissuo (22)
- #yhdessäyhdistys (24)
-
I was born in Valdepeñas, Castilla-La Mancha. I haven´t always valued La Mancha as many other Spaniards, and it took me time, maturity and...
-
Laulaja astui varjoista hyräillen keinuvaa säveltä se sousi kuin kehto rakkauden kehässä, tai laineitte...

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti